Bokbloggsjerka 26-29 oktober (2012)

I veckans bokbloggsjerka ställer Annika följande fråga:

Betygsätter du böcker? Varför/varför inte?

Ja, jag betygsätter böckerna jag recenserar. Det gör jag för att jag tycker att det gör det lättare att snabbt se vad jag tyckte om boken. Jag väger inte böckerna mot varandra utan jag funderar över vad jag faktiskt tyckte om just den boken jag skriver om för stunden.Om man inte orkar läsa hela recensionen eller inte vill läsa den för att man själv ska läsa boken så räcker det ju att titta på mitt betyg för att få en indikation på vad jag tyckte om den (om man nu vill veta det).

 

Det känns som att det är svårt att förklara och sätta ord på. Det blir nästan bara flummigt. Monika på Bokföring enligt Monika har formulerat det hela otroligt mycket bättre. Titta in där.

4 thoughts on “Bokbloggsjerka 26-29 oktober (2012)”

  1. Det är svårt att veta om man skall betygsätta eller ej. Vad är det egentligen man skall bedöma. Det är ju många faktorer som spelar in om en bok är bra eller ej.

Kommentera

