Dystopiläsning på G

Efter en recension kommer som vanligt ett ”inför-läsning”:s inlägg.

Nu tänkte jag att det var dags att ta tag i recensionsexen från Mix förlag. Jag har två och först ut är den här:

Amatka

Det är en dystopi av Karin Tidbeck, enligt baksidan i alla fall. Jag har sett att andra bokbloggare har läst den här boken och de har hyllat den. Så utifrån det hoppas jag att den är bra.

Utifrån baksidetexten verkar det nästan påminna om Sovjet. Jag får väl se hur det är med det för nu ska jag läsa. 🙂

 

Kommentera

