Tematrio – Ätbart

Det var någon veckan sen eller så sen jag skrev om en tematrio. Den här veckan efterfrågar Lyran något ätbart i titlarna.

 

Jag kunde bara hitta tre sådana titlar (jag hade alltså inte så många att välja mellan) och här är de:

  1. Vattenmelonen” av Marian Keyes. Jag gillade verkligen den här boken om Claire som blev dumpad av sin man efter att hon precis fött deras lilla dotter. Klicka på titeln så kan ni läsa min recension av boken.
  2. ”Gamla tanter lägger inte ägg” av Mark Levengood och Unni Lidell. Det är en mysig bok med citat av barn i olika åldrar om olika ämnen. Mycket läsvärd. Man ler lätt åt den.
  3. ”Popcorn” av Ben Elton. Den här boken var en del av kurslitteraturen i en av engelskakurserna jag läste på Göteborgs universitet. Jag minns att jag tyckte att den var helt okej. Det är två killar som springer runt och skjuter folk för att de har lite svårt att skilja på film och verklighet. Den ska påminna om en och just nu minns jag inte vilken. Vad irriterande sådant är!

 

Ja, ja, bättre än så här lir det inte från mitt håll den här veckan. 🙂

6 thoughts on “Tematrio – Ätbart”

  1. Vattenmelonen tror jag att jag har läst. Någon gång. Men jag kommer inte ihåg den.

    Jag har läst en enda bok av Ben Elton och jag fastnade inte för den. Känner mig inte så värst lockad av Popcorn, om jag ska vara ärlig…

Kommentera

