Nya Ionah, vilken stad…

Karma Boulevard

Titel: Karma Boulevard
Författare: Anna Kerubi
Förlag: Mix förlag
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 303
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON
Boken handlar om staden Nya Ionah, döpt efter profeten som spolades i land efter en tid i en valbuk. Boken handlar även om Elektriska pojken, Jordyn och Jenneli. Dessa tre personer fokuseras det mest på  för Jordyn och Jenneli letar båda efter mannen Tobias. Elektriska pojken råkar vara länken som för dem samman.

Tobias vet hemligheten bakom Motorvägen, en overklighet, som börjar inkräkta lite väl mycket på verkligheten och den förstör saker i sin väg.

Jag vill inte skriva för mycket om handlingen för då är det ju inte kul för er att läsa boken.

 

Mitt omdöme:

Jag älskar boken! Den är välskriven och fängslande från första sidan.Det kändes som att man var på plats i händelsernas centrum genom hela läsningen. Man kunde nästan ta på karaktärerna i boken. Det var inga problem att leva sig in i hur de kände sig.

Man fick se Nya Ionah bit för bit. Det var en fascinerande stad. Delar av den fick mig att tänka på Las Vegas andra delar fick mig att tänka på Thailand (telefonledningarna). Staden kändes mysig på något sätt trots att det är en mångmiljonstad. Miljöbeskrivningarna var jättebra. Man kunde verkligen se platserna för sitt inre.

Det är svårt att sätta ord på känslorna jag har för den här boken, så otroligt bra var den.

Jag kan varmt rekommendera den! LÄS BOKEN! Det är allt jag kan säga.

 

Tack för en otroligt, sjukt bra bok, Mix förlag!

 

Frågan är när Anna Kerubis nästa bok kommer ut? Jag vill gärna läsa den.

 

Kommentera

