Statusen just nu

I dag bar det av till vårdcentralen. Jag har gått mer än två veckor med ont i halsen så jag tyckte att det var läge att kolla om det var halsfluss. Jag hade med mig ”Tåg till Trieste”, men fick bara läst en sida för det var sjukt mycket folk i väntrummet så det var svårt att koncentrera sig på läsningen.

Det visade sig inte vara halsfluss utan det är bara en vanlig förkylning. Det kan hända att jag har åkt på två direkt efter varandra eller så. Men det går inte att säga annat än att den är förbannat seg. Jag hoppas på bättring snart så att jag kan träna. Snacka om att man kan sakna saker snabbt. På grund av halsontet kan jag inte träna och jäklar vilket sug jag har efter att göra det.

 

Tåg till Trieste

Lässtatusen just nu är att jag läser ”Tåg till Trieste” av Domnica Radulescu. Det är ett recensionsex från 2244. Jag har nästan kommit halvvägs i den. Den är ganska trögläst måste jag säga och tyvärr är den inte alls så bra som jag hade trott. Men man vet ju aldrig den har ju halva boken kvar att förbättras på. Min förhoppning är att läsa klart den i helgen, men jag vet inte hur det kommer att gå för jag såg igår att jag har tagit på mig lite stora jobb som gör att jag måste jobba i helgen också. Den som lever får se, som det heter. 🙂

 

Kommentera

