Julkalender: Lucka 1 – Sandhamn

Sandhamn

Titel: Sandhamn
Författare: Jens Liljestrand
Förlag: Novellix
Format: e-novell
Sidantal: 21
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om Anders ”Puma” Bengtsson som är en före detta tennisspelare på semester i Sandhamn med sin fyraåriga dotter Martina, sin agent Dejan Stankovic, Dejans två söner och Dejans barnflicka. Anders räddar en liten flicka från att drunkna och senare försöker han sig på dumheter med flickans storasyster.

 

Mina tankar

Den var helt okej att läsa. Det var ingen sensation men den var inte heller dålig. Av någon anledning tyckte jag nästan att Anders kändes som en stereotypisk karaktär: avdankad idrottsstjärna som tror sig vara bättre än andra, bryr sig inte så mycket om sitt barn som man tycker att han borde, o.s.v.

Jag var inte överförtjust i skrivsättet heller. Det var många uppräkningar av olika slag. En del av dem var meningsfragment och en del var bara enklare substantiv. Jag gillar inte när det blir för mycket sådant i en text.

Det var en bra handling som var helt okej att läsa.

 

Det var inte meningen att luckan skulle komma upp riktigt så här sent. Dagen bara försvann på något sätt. Jag ska försöka få upp julkalendern tidigare på dagen framöver.

Kommentera

