Julkalender: Lucka 3 – Kärlek ända in i döden

Kärlek ända in i döden

Titel: Kärlek ända in i döden
Författare: Unni Drougge
Förlag: Novellix
Format: e-novell
Sidantal: 21
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:

Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om en person som söker upp en gammal kärlek och försöker få rätsida på varför deras kärlek dog och huvudpersonen kände sig så utnyttjad och oälskad i förhållandet.

 

Mina tankar

Det var en riktigt bra text. Jag är förvånad för jag har av någon outgrundlig anledning alltid varit avogt inställd till Unni Drougge men den här novellen är mycket bra. Det är faktiskt så att jag nu börjar fundera över om jag inte ska ge mig på någon av hennes romaner någon gång i framtiden. Novellen är välskriven och den känns genomarbetad. Man dras verkligen med i tankarna som tas upp.

Jag kan varmt rekommendera den om man vill försvinna bort i en annan värld för ett ögonblick!

 

Kommentera

