Julkalender: Lucka 5 – Doggy Monday

Doggy Monday

Titel: Doggy Monday
Författare: Maria Sveland
Förlag: Novellix
Format: e-novell
Sidantal: 20
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om Rigmor som inte har haft sex med sin man Bosse på åtta år. Hon gör inte mycket väsen av sig på jobbet men jobbar mer än alla andra ändå kommer hon ingen vart.

 

Mina tankar

Den här novellen för mina tankar till boken ”Ju fortare jag går, desto mindre är jag” av Kjersti Annesdatter Skomsvold. Jag gillade inte den boken något vidare heller. Jag tycker att novellen är ganska tråkig. Det mesta som händer verkar ganska bisarrt särskilt när Rigmor återupptäcker sin sexdrift.

Gillar man Skomsvolds bok så kan jag rekommendera den här novellen, annars kan man lugnt klara sig utan att läsa den här.

 

Kommentera

