Julkalender: Lucka 6 – Arielles första kärlek

Arielles första kärlek

Titel: Arielles första kärlek
Författare: Monika Fagerholm
Förlag: Novellix
Format: häftad
Sidantal: 31
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om Arielle. Det börjar med att hon är 12 år och är ute och promenerar med Diplomaten, hennes farfar. Man får följa hennes familjeliv tills hon är 16, 17 år.

 

Mina tankar

Jag gillar inte att texten är så fragmentarisk, att meningarna är ofullständiga. Det gör texten stressad. Jag blir stressad av att läsa berättelsen. Tyvärr tycker jag inte att själva berättelsen var så mycket att hänga i julgranen. Den var ganska tråkig faktiskt.

Gillar man fragmentariska texter ska man verkligen läsa det här novellen.

 

Kommentera

