Tematrio – Önskelistan

I veckans tematrion undrar Lyran vad vi önskar oss av tomten.

 

Här är mina tre önskeklappar:

 

1. Bodil Malmstens loggböcker: Jag läste nyss artikeln om Bodil i Vi Läser och då kom jag på att jag jättegärna vill läsa hennes loggböcker. Så det vore inte fel om tomten lade dem under granen. Böckerna är: ”Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig” (första loggboken) (den här boken är tydligen slut på förlaget eller kostar skjortan på CDON så jag har länkat till söklistan på Bokbörsen för den här), ”Kom och hälsa på mig om tusen år” (andra), ”De från norr kommande leoparderna” (tredje) och ”Och en månad går fortare nu än ett hjärtslag” (fjärde).

 

2. Dr. Seuss-böcker: Jag har sett tre filmer av Dr. Seuss och nu skulle jag vilja läsa böckerna som de är baserade på. Dessutom har jag hört talas om en annan av hans böcker så den vill jag också läsa. Det vore superkul om de kunde dyka upp under granen. Här är böckerna (tryck på titeln så kommer du direkt till den utgåva av böckerna som jag vill ha): ”How the Grinch Stole Christmas!”, ”Horton Hears a Who”, ”The Cat in the Hat” och ”Green Eggs and Ham”.

 

3. ”Alice’s Adventures in Wonderland & Other Stories” av Lewis Carroll: Jag snubblade över den här boken i just den här utgåvan. Den har så vackert omslag att jag bara måste önska mig den i julklapp. Boken är ju ändå med på klassikerlistan så jag ska ju läsa den till slut ändå. (Även här går det att klicka på titeln för att komma direkt till den utgåva jag vill ha.)

 

Jag vet att punkt ett och två består av flera böcker men punkt ett är ju en serie och det kan man ju nästan säga att punkt två också är därför har jag skrivit upp dem. 🙂

 

Kommentera

