Julkalender: Lucka 7 – Så som du hade berättat det…

Så som du hade berättat det för mig (ungefär) om vi hade lärt känna varandra innan du dog

Titel: Så som du hade berättat det för mig (ungefär) om vi hade lärt känna varandra innan du dog
Författare: Jonas Hassen Khemiri
Förlag: Novellix
Format: häftad
Sidantal: 27
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om en man som grips av polisen och tror att det hela är en välplanerad svensexa.

 

Mina tankar

Det tog några rader innan jag vande mig vid stilen med meningar som avbröts mitt i av en punkt. Handlingen var jättebra trots att man emellanåt blev irriterad på ”jaget” som inte fattade allvaret i situationen. Det bästa var knorren på slutet. Den var riktigt bra. Men jag vill inte avslöja den för er som inte har läst novellen än.

Jag kan varmt rekommendera novellen till alla. Läs den, den är jättebra!

 

One thought on “Julkalender: Lucka 7 – Så som du hade berättat det…”

Kommentera

