Julkalender: Lucka 10 – Han tänkte på dem som färger

Han tänkte på dem som färger

Titel: Han tänkte på dem som färger
Författare: Johanna Thydell
Förlag: Novellix
Format: häftad
Sidantal: 28
Läst på språk: Svenska
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om en man som fyller livet med tillfälliga kontakter, men dagen innan hans mamma dör träffar han en kvinna som han faktiskt känner något för.

 

Mina tankar

Jag gillade den här novellen. Det är en trasig man man möter, men hans ritande är hans sätt att bearbeta verkligheten och det är intressant. Jag tycker även att novellen är välskriven.

Jag kan varmt rekommendera den. Läs den när du får chansen!

Kommentera

