Julkalender: Lucka 11 – Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån

Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån

Titel: Jag vill veta var stockrosorna kommer ifrån
Författare: Amanda Svensson
Förlag: Novellix
Format:
e-novell
Sidantal: 19
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok), CDON (e-bok, fysisk bok)
Novellen handlar om någon som åker ner till Sveriges sydligaste stad för att besöka sin mormor som dör och då träffar en tjej som verkar helflummig.

 

Mina tankar

Det var en ganska tråkig novell. Jag somnade nästan i den (vet inte om det beror på att den var tråkig eller att jag är trött). Jag irriterade mig på att det stod sej istället för sig och ja istället för säga och att en del meningar inte började med stor bokstav. Jag vet inte om det sistnämnda kan vara en korrmiss, men det var irriterande. Nej, det var tyvärr ingen höjdarläsning det här.

 

Kommentera

