I min brevlåda v. 50 (2012)

Den här veckan har brevbäraren kommit med mycket trevlig bokpost.

I måndags kom en av Astor novells fem italienska noveller som jag hade beställt från Bokbörsen efter som den var slutsåld från förlaget.

Den enkla framtiden

Den här novellen är skriven av Giorgio Vasta.

 

I onsdags kom det ett litet paket från CDON med de andra fyra italienska novellerna.

Fyra italienska noveller

”Den gudomliga avbetalningen” av Chiara Valerio, ”Katastrofen i Bari” av Antonella Lattanzi, ”Ärendet” av Veronica Raimo och ”Jag har ångest kronan tyngdkraften” av Ascanio Celestini.

 

I onsdags fick jag även ett mess som sade att posten inte kunde dela ut ett paket från Bokia. Jag hämtade det efter träningen och i det låg boken jag köpte från Bokias jukalender i måndags.

Vitlöksballaderna

Jag har ju nämnt tidigare att jag är lite nyfiken på Mo Yan så nu har jag införskaffat en bok av honom.

 

I början av veckan (minns inte vilken dag) kom även en novell från Novellix som jag vann i deras julkalender.

Arielles första kärlek

 

Man kan säga att det har varit en givande vecka i postväg åtminstone. 🙂

Kommentera

