Julkalender: Lucka 17 – Med strömmen

Jag verkar ligga en dag efter med min julkalender. Jag ska försöka åtgärda detta så snart jag kan.

 

Med strömmen

Titel: Med strömmen (tagen ur novellsamlingen ”Främlingarna”)
Författare: Hjalmar Söderberg
Förlag: Novellix
Format: e-novell
Sidanatl: 25
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)

 

Novellen handlar om Gabriel Mortimer som var lite av en kuf tills han efter mångt och mycket gifte sig. Efter en tids sjukdom insåg han att han bara har följt med strömmen och tappat bort sig själv.

 

Mina tankar

Det var en helt okej läsning. Det tog någon sida innan jag kom in i själva språket och då hade de ändå ändrat en del verbformer innan de gav ut novellen. Jag måste säga att slutet var ganska oväntat.

Jag kan gott rekommendera den om man vill fördriva lite tid med läsning.

Kommentera

