Julkalender: Lucka 20 – Tiden

Tiden

Titel: Tiden
Författare: Maria Küchen
Förlag: Novellix
Format: e-novell
Sidantal: 19
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris (e-bok, fysisk bok), Bokia (e-bok, fysisk bok), Bokus (e-bok, fysisk bok), CDON (e-bok, fysisk bok)

 

Novellen handlar om Håkan Hall som är ute på sitt lantställe och försöker få något gjort inför hösten. Istället sitter han i sin glasveranda och pratar för sig själv och försöker förtränga det hemsk i sitt förflutna.

 

Mina tankar

Novellen var helt okej. Det var ett lagom avbrott i dagens jobbstress. Men den var inte strålande. Jag störde mig lite på att det var några mellanslag som hade missats att skriva med och att några ord saknade stor begynnelsebokstav. I övrigt var språket helt okej.

Jag kan rekommendera den om man vill komma bort från vardagsstressen för en liten stund. 🙂

 

Kommentera

