I min brevlåda v. 51 (2012)

Den här veckan kom det två bokpaket i måndags. De kom båda från The Book Depository.

Infinity (Chronicles of Nick, #1)

”Infinity” av Sherrilyn Kenyon är första delen i serien ”Chronicles of Nick” och det var boken som jag köpte när The Book Depository hade 24 timmar med nytt erbjudande varje ny timma.

 

Sen tog jag även tillfället i akt och beställde ”Ghost world” av Daniel Clowes när jag ändå handlade lite böcker. Den är ju med på ”30 böcker innan 30 år”.

Ghost World

 

Den här veckan har det även hänt lite kul i mejlbrevlådan. I tisdags kom det en julklapp från Booked. Det var Jesper Weithz ”Det som inte växer är döende”.

Det som inte växer är döende

 

I onsdags hade Mörkersdottir förlag en lucka där man kunde få gratis e-böcker. Jag slog till och fick hela fyra stycken.

Elementens väktare
De inneboende
Spegelsång
De andra sagornas bok

 

I fredags kom det mejl från Bokon.se som sa att om man registrerade sig på deras sida så fick man en gratis e-bok av dem. Självklart slog jag till. boken man fick var Henning Mankells ”Mördare utan ansikte”.

Mördare utan ansikte

 

Dessutom kom det mejl från Läsklubben En bokcirkel för alla. Man fick en e-bok av dem i julklapp. Boken var ”Skuggans spel” av Lars Rambe.

Skuggans spel

 

I fredags hade CDON ett intressant erbjudande i sin lucka på julkalendern. De hade en del e-böcker för endast 19 kr. Jag råkade köpa fyra.

Nu ser du mig
New Yorks gudar
En kärlekshandling
De 500

 

Till min stora förvåning fick vi även vanlig snigelpost i lördags. Det enda som ramlade ner i brevlådan var andra delen av min beställning från The Book Depository. ”The Complete Maus” av Art Spiegelman är också en bok med i utmaningen ”30 böcker innan 30 år”.

The Complete Maus

 

I lördags såg jag även på Facebook att Collings förlag hade börjat med sin rea så jag slog till och köpte Merethe Lindströms novell ”Det måste ha varit ensamt där”.

Det måste ha varit ensamt där

 

Så nu har jag ännu mer läsning framför mig.

 

Kommentera

