Ätströningar hos tonårskillar

Som Zlatan fast bättre

Titel: Som Zlatan fast bättre
Författare: Niclas Christoffer
Förlag: Hoi förlag
Format: Danskt band
Sidantal: 157
Läst på språk: Svenska (=originalspråk)

Mitt betyg:

Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om Simon Wester som är 16 år. Hans har förlorat sin mamma. Han bor med sin pappa och sin lillebror i Stockholm till en början. Men de flyttar snart till Malmö där Simon börjar på fotbollsgymnasiet. Hans tränar råkar under en av de första träningarna yttra orden ”Några kilo lättare hade inte varit fel.” till Simon. Det här blir starten på en kamp för hans liv.

 

Mina tankar

Boken var lite trög i starten men den blev sjukt bra mot slutet. Den var ganska kort och om man inte har en massa annat att göra kan man lätt man lästa ut den på en dag eller två. Ämnen som boken tar upp är alltid otroligt aktuellt och viktigt att prata om. Ätstörningar är aldrig något man ska skämta om. Dessutom är det oftast ätstörningar hos tjejer man pratar om så den här boken visar att problemet även kan finnas hos killar.

Man kan lugnt säga att jag instämmer i allt bra som har skrivit om boken av andra bokbloggare. Jag sällar mig helt enkelt till hyllningskåren.

Jag tycker verkligen att man ska läsa boken.

 

Tack, Booked, för en bra bok!

Kommentera

