Berätta inte för någon…

Berätta inte för någon

Titel: Berätta inte för någon
Författare: Harlan Coben
Format: Ljudbok
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska
Mitt betyg:
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om David Beck som för åtta år sen förlorade sin fru, Elizabeth Parker. En dag på jobbet får han ett mystiskt mejl från någon som tydligen visste saker som från deras förhållande som ingen annan kunde veta förutom Elizabeth. Det här blir början på en jakt efter ett spöke och korruption där Beck misstänks för det åtta år gamla mordet.

 

Mina tankar

Boken var bra faktiskt. Jag skulle gärna vilja läsa fler böcker av Coben. Den är väl inte sensationell. Det är ändå en klassisk deckarroman skulle jag vilja säga. Men själva berättelsen var gripande och man drogs nästan direkt med i handlingen. Vissa saker kunde jag förutse eftersom jag ändå har läst några deckare genom åren. Men en del saker var lite oväntade. I slutet när säcken knyts ihop är en del ändar lite oväntade.

 

Kommentera

