Nytt, nytt, nytt v. 52 2012

Då kör vi igång, redan före nyår, med första ”Nytt, nytt, nytt”-inlägget.

 

I torsdags kväll satt jag och slösurfade lite efter att jag hade lämnat in jobbet som skulle in och jag såg då på Twitter att Mörkersdottir förlag hade mellandagsrea på sina e-böcker (25 kr/st).  Följande böcker inhandlades:

Själseld
Skuggvakt
Väktarnas dotter

 

”Själseld” av Maths Nilsson och ”Skuggvakt” av Jonas Lejon verkade spännande att läsa utifrån vad det stod om böckerna på sidorna. ”Väktarnas dotter av Emma Lundqvist är en fristående fortsättning på ”Elementens väktare” som jag fick av Mörkersdottir förlag tidigare i december.

 

Dessutom lyckades jag trilla in på CDON:s rea på e-böcker. Jag hade svårt att motstå följande tre böcker:

Mr Dixon försvinner
Kom ska vi tycka om varandra
Getingfabriken

 

”Mr Dixon försvinner” är del två i Ian Sansoms ”Mobile Library Mystery”-serie. Jag har redan första delen. Även ”Kom ska vi tycka om varandra” är del två i Hans Koppels ”Kom aldrig mer igen”-serie. Jag har även första delen av den redan. Iain Banks ”Getingfabriken” är med på min klassikerlista så jag slog till på den.

 

Kommentera

