Lite försenade presenter

På nyårsafton var min kära vän Mari här bland annat för att fira nyår. Då tog vi tillfället i akt att byta julklappar eftersom vi inte hade hunnit träffas innan jul. Dessutom fick jag en födelsedagspresent av henne. Det var några månader sen vi sågs.

 

I födelsedagspresentspaketet låg det två böcker som jag har haft med på min lista över framtida läsning.

Det är ”Soulless” och ”Changeless” av Gail Carriger. Det är del ett och två i serien ”Parasol Protectorate”.

 

I julklapp fick jag ett hekto te (Julglädje), en burk hemgjord apelsin- och citronmarmelad och en bok.

Lolita

”Lolita” av Vladmir Nabokov finns med på både klassikerlistan och listan över ”30 böcker innan 30 år”.

 

Hon hade nämligen tittat lite på de olika listorna jag har på bloggen och utifrån dem hittat dessa böcker. Jag blev jätteglad för alla paketen.

 

Kommentera

