Utmaningarna 2012

Hur gick det då med alla utmaningar under 2012?

  • Lyrans klassikersommar (maj-augusti)
    Jag var med i Lyrans klassikersommar där man skulle läsa två till tre klassiker under sommaren. Här hittar ni listan med alla titlar som deltagarna läste. Jag lyckades faktiskt med den här utmaningen. Jag fick läst ”Den nya Isabel” och ”Animal Farm”.
  • Tre på tre (september till november)
    Utmaningen hölls av Tess på Pocketlover. Tanken var att jag skulle läsa del fem, sex och sju av Harry Potter. Det gick åt skogen. Jag fick inte läst en bokstav i någon av böckerna.
  • Avsluta serier (avslutades 31 december 2012)
    Den här utmaningen är ett initiativ taget av Nelly på Nellons bokblogg. Tanken var att jag skulle läsa klart Harry Potter-serien (har tre delar att läsa) och Syskonen Bauderlaires olycksaliga liv-serien (har åtta delar kvar att läsa). Den här utmaningen gick åt skogen, rent ut sagt. Jag har inte ens minskat antalet böcker kvar att läsa i serierna.
  • Goodreads Reading Challenge 2012 (avslutades 31 december 2012)
    Från första börja den 7 januari förra året utmanade jag mig själv att läsa 20 böcker under året. Men efterhand som jag såg att jag nästan var uppe i målet så ökade jag på antalet. I slutändan tänkte jag att jag skulle klara 85 böcker under året. Så blev det dock inte riktigt. Jag kom upp i 83. Många av dem är noveller, men ändå.
  • Klassiker
    Innan jag började blogga hade jag redan av alla dessa 100 klassiker läst 12 st. Sen jag påbörjade utmaningen har jag läst ytterligare två av böckerna på listan. Så totalt har jag hittills läst 14 av 100 klassiker. Tidsperspektivet för den här utmaningen är under livet så jag har gott om tid på mig. ;) Här hittar ni listan.
  • 30 böcker innan 30 år (bör avslutas före 15 november 2013)
    Den här listan hittade jag i början av juni i år. Med tanke på att jag fyller 30 år i år tänkte jag att det kunde vara kul att se om jag kan lyckas läsa dessa böcker innan dess. Sen jag skrev upp listan har jag inte läst någon mer på listan. Men från början hade jag redan läst fyra stycken av de 30 böckerna. Jag tänkte fokusera mer på den här listan framöver eftersom slutdatumet börjar närma sig. Här hittar ni listan.
  • 100 moderna ungdomstitlar
    Av den här listan har jag inte läst någon av punkterna till fullo. Jag har läst delar av två av serierna (Harry Potter och Series of Unfortunate Events = Syskonen Bauderlaires olycksaliga liv. Här hittar ni listan.
  • Återta bokhyllan!
    Sen jag skrev upp listan har den utökats men även minskat lite. Jag har fått läst nio av böckerna. Problemet är att jag har ökat på listan med fler böcker än jag har läst. Dessutom tror jag att jag har missat att skriva dit några titlar. Jag får se om jag kan lista ut vilka jag har missat och försöka skriva dit dem någon gång inom en snar framtid.
Kommentera

