Året som gått 2012

Vad hände nu då 2012?

Januari

Jag bestämde mig för att fokusera på litteratur och böcker i bloggen och började var med i Annikas bokbloggsjerkor. Jag skrev upp intressanta listor med böcker som jag tänkte läsa innan jag dör.

Antal lästa böcker: 1 st

 

Februari

”Ön”

Bokrean började och jag handlade en massa böcker trots att jag egentligen inte skulle det med tanke på att bokhyllorna var överfulla. Jag fick även min första Booked-bok.

Antal lästa böcker: 5 st

 

 

Mars

Jag handlade lite fler böcker på bokrean. Dessutom vann jag några tävlingar som olika bokbloggare höll i. 🙂 Jag hittade boksidan Biblio.co.uk för begagnade böcker.

Antal lästa böcker: 4 st

 

April
Jag skrev mitt hundrade inlägg. Jag handlade lite böcker på Tradera och vår soffa gick sönder så vi fick köpa en ny och nya kläder till en av fåtöljerna.

Antal lästa böcker: 5 st

 

Maj

Florens fyra årstider
Florens fyra årstider

I maj började jag hänga på i Lyrans tematrio med jämna mellanrum. Jag var uppe i Stockholm på Språkforum 2012. Mitt första recensionsex damp ner i min brevlåda från Laurella & Wallin förlag. Sen har de bara fortsatt att titta in recensionsex med jämna mellanrum. 🙂 Lyrans klassikersommar började och höll på till augusti.

Antal lästa böcker: 4 st

 

Juni

Letton i fodralet
Letton i fodralet

Jag funderade över vilken läsplatta jag skulle köpa och köpte till slut en Adlibris Letto med vinrött fodral. Jag började att läsa noveller på den.

Antal lästa böcker: 6 st

 

Juli

Badjävlar 2012

I juli var vi på Axevalla och tittade på trav och i Varberg och såg ”Badjävlar”. Som flera tidigare månader så inhandlades det en del böcker…men det lästes desto mindre.

Antal lästa böcker: 3 st

 

Augusti
Jag läste en massa recensionsex. Mer kan jag inte riktigt komma på att jag gjorde.

Antal lästa böcker: 5 st

 

 

September

Ge bort en bok!

Jag började träna på allvar igen på då nyöppnade eXercise. Jag köpte böcker igen…men jag gav även bort en bok eller fyra.

Antal lästa böcker: 4 st

 

 

Oktober

Signerad av Per Naroskin

Jag höll en tävling där jag tävlade ut ”Överenskommelser” av Simona Ahrnstedt. Jag vann ett sigenrat ex av Per Naroskins ”Fuskaren som försvann”. Dessutom inhandlades en del noveller.

Antal lästa böcker: 3 st

 

 

November

Det köptes noveller och det kom recensionsex. Jag fyllde 29 år. Jag fick varma tofflor av min make.

Antal lästa böcker: 4 st

 

 

December

Bloggen med wordpress fyllde ett år. Jag läste en massa noveller till min julkalender. Jul firades i Mölndal. Vi firade nyår hos oss. E-boksbiblioteket utökades en massa och en bok av nobelpristagaren i litteratur inhandlades.

Antal böcker lästa: 38 st (alla noveller är medräknade)

One thought on “Året som gått 2012”

Kommentera

