Nytt i bokhyllan v. 1 (2013)

Då kör vi första inlägget av ”Nytt i bokhyllan” och första rapporten av tillökning i bokhyllorna för år 2013. 🙂

 

Vad har då hänt i bokhyllan den här veckan? Jo, i torsdags kom det ett sms av posten som sade att ett paket från CDON inte kunde levereras utan måste hämtas ut. Det gjorde jag idag. I paketet låg min senaste beställning från deras reaböcker.

Kom och hälsa på mig om tusen år (Loggbok, #2)
Ximen Nao och hans sju liv

Jag har länge velat läsa Bodil Malmstens loggböcker och nu var nummer två i ordningen (”Kom och hälsa på mig om tusen år”) så billig som 79 kr så jag slog till. Dessutom hade de satt ned priset på Mo Yans ”Ximen Nao och hans sju liv” så den hoppade också ner i kundvagnen.

 

Nu väntar jag bara på Bodils första loggbok, som jag har beställt från Bokbörsen, innan jag läser nummer två. Jag vill ju läsa dem i rätt ordning. De två senare har jag ännu inte i mina ägor men jag kommer att införskaffa dem någon gång under året. 🙂

 

I torsdags frågade Hoi förlagetTwitter om bokbloggare ville läsa och recensera deras e-noveller. Jag mejlade dem och i fredags fick jag åtta noveller av dem.

Bortom Brahms
Dimitris dans
Isabella
Leva sin dröm
Strax innan de åt melon
Sona
Tornet i Puijo
Den perfekta julklappen

 

Kommentera

