Just nu…

Just nu cirkulerar det en ”just nu”-enkät i  bokbloggarsfären och jag har nu äntligen tid att plita ner mina svar på den. 🙂

 

Just nu…

…läser jag i läsfåtöljen (-soffan): ”Det som inte växer är döende” av Jesper Weithz. (Läser den i och för sig mest vid köksbordet till frukost och lunch.)

…läser jag inför bokcirklar: Är inte med i någon bokcirkel, men skulle gärna vilja vara det. Jag gjorde ett svagt försök för något år sen att starta en med några kompisar, men ingen verkade intresserad.

…längtar jag efter att läsa: ”Överenskommelser” av Simona Ahrnstedt och ”Halvblod”-trilogin av Sofie Trinh Johansson.

…har jag nyss läst: ”Dubbelbokat” av Sophie Kinsella som Madeleine Wickham och ”Den perfekta julklappen” av Bodil Mårtensson och Sölve Dahlgren.

…ligger detta på sängbordet: Ingenting för jag brukar inte läsa i sängen.

finns detta i mp3-spelaren: På mobilen har jag ”Män som hatar kvinnor” av Stieg Larsson. Den lyssnar jag på när  powerwalkar.

…pausläser jag: Inget om man inte räknar toaboken som pausläsning. Då är det ”Världens dåligaste språk” av Fredrik Lindström.

…ser jag: oftast ”Extrem överlevnad” på Netflix när vi äter middag.

Kommentera

