Thailand och hjälp mig välja bok!!!

Igår kväll beställde vi flygbiljetterna till Thailand.  Vad skönt det ska bli att åka iväg till värmen. Det är ett tag kvar innan vi åker.

Redan när vi började prata om semester så började litteraturnörden i mig fundera över vad jag ska ta med för bok att läsa. Förra gången vi var iväg läste jag nästan ingenting. Men jag vet inte hur det blir den här gången så jag tänkte att jag får ta en tjock bok för säkerhets skull så har jag att läsa om jag känner för det.

De här böckerna väljer jag mellan efter som de ligger på 600-900 sidor.

Tom Jones
The Passage (The Passage, #1)
Vredens druvor
Å andra sidan
  • ”Tom Jones” av Henry Fielding, ca 900 sidor
  • ”The Passage” av Justin Cronin, ca 800 sidor
  • ”Vredens druvor” av John Steinbeck, ca 700 sidor
  • ”Å andra sidan” av Marian Keyes, ca 600 sidor

Med ”Vredens druvor” och ”Tom Jones” skulle jag få klämt in en klassiker innan Lyrans klassikerutmaning tar slut.

Vad tycker ni, vilken ska jag välja?

 

Jag tror ändå att jag får ta med en lite kortare bok för säkerhets skull. Det kan ju hända att jag läser ut ”huvudboken”.

Kommentera

