Orange, men blek

Jag biter i apelsiner

Titel: Jag biter i apelsiner
Författare: Annakarin Thorburn
Förlag: Gilla Böcker
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Danskt band
Sidantal: 232
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON (e-bok, fysisk bok)

 

Boken handlar om ett jag. Man får aldrig veta vad jag heter. Jag är tillsammans med Ödlan men träffar en kille som heter Lo på biblioteket och inleder ett förhållande även med honom. Till slut blir det för mycket och jag berättar om förhållandena för Ödlan och Lo. Då börjar de verkliga problemen.

 

Mina tankar

Jag vet inte riktigt om jag tycker om den här boken så mycket. Språket och allt prat om frukter kändes konstigt och tilltalade mig verkligen inte. Handlingen kändes trög och tråkig, tyvärr.

Det här är inte en bok jag rekommenderar direkt om man inte gillar ett udda språk med annorlunda liknelser. Då är det boken för dig. 🙂

 

Tack för en annorlunda läsning trots allt, Gilla Böcker!

5 thoughts on “Orange, men blek”

    1. Jag vet inte exakt varför jag skrev blek. Men det lät bra just då. Det var nog för att jag inte drogs med i handlingen och tyckte att boken var tråkig emellanåt.

Kommentera

