Veckans läsmål v. 5 2013 – hur gick det?

 

Veckans läsmål för vecka 5 2013 såg ut så här:

  • Läs klart och recensera ”Jag biter i apelsiner” av Annakarin Thorburn senast på recensionsdagen 30 januari (onsdag)
  • Försök klämma in en klassiker innan januari tar slut (torsdag =31 januari)
  • Läs två noveller från Hoi förlag

 

Så här gick det:

  • I onsdags kväll (30/1) läste jag klart och skrev om ”Jag biter i apelsiner” av Annakarin Thorburn. Klicka på titeln så kommer ni till recensionen.
  • I torsdags morse (31/1) till frukost läste jag novellen ”In the Year 2889” av Jules Verne så jag hann med en klassiker till Lyrans klassikerutmaning innan månadsskiftet. (Klicka på titeln så kommer du till recensionen.)
  • Till frukost i fredags och lördags och till lunch i lördags fick jag läst noveller från Hoi förlag. Följande läste jag (klicka på titeln så kommer ni till recensionen): ”Tornet i Puijo”, ”Leva sin dröm” och ”Sona”.

 

Sammanfattningsvis kan jag säga att jag även den här veckan lyckades bra med de mål jag hade satt upp trots att jag faktiskt hade otroligt mycket jobb att göra. Det känns alltid bra när man lyckas med de mål man har satt upp så jag är jättenöjd. Nu ska jag bara komma på vad nästa veckas läsmål ska vara. 🙂

 

Kommentera

