Nytt i bokhyllan v. 6 2013

I måndags satt jag och slösurfade lite på några e-bokssidor och hittade några intressanta böcker och en novell på eBook.com. Alla var gratis. 🙂

The Alchemist’s Son
Shadowmagic
Falling for Christmas
Strangeness on a Train

”The Alchemist’s Son” är skriven av Scott Mariani, ”Shadowmagic” av John Lenahan, ”Strangeness on a Train” av Julia Crouch (detta var novellen) och ”Falling for Christmas” av Debbie Macomber. Den sista blir en bra till jul skulle jag gissa. 🙂

I måndags satt jag och tittade på Tradera för skojs skull. Jag hittade då en bok som jag vet att vi läste i skolan någon gång på lågstadiet och som jag gillade. Den jag hittade innehöll alla tre böckerna i serien. I onsdags kom boken med posten.

Boken om morfar prosten

Den innehåller böckerna ”Prostens barnbarn”, ”Kalabalik hos morfar prosten” och ”Opp och hoppa, morfar prosten” av Eva Bexell. Det tråkiga var att en sida var sönderriven i ”Prostens barnbarn” så jag ska låna boken på biblioteket och se om jag kan kopiera den trasiga sidan och stoppa in den i boken på något bra sätt så att berättelsen blir komplett igen.

I fredags satt jag tittade lite på eBook.com igen och hittade en bok som jag måste ha missat tidigare i veckan.

Twin Beds – Christmas at Heartbreak Hotel

Boken heter ”Twin Beds – Christmas at Heartbreak Hotel” och är skriven av Deborah Moggach. Även det här en julig bok med tanke på titeln så den passar nog bra att läsa senare i år när vi närmar oss julen. 🙂

Dito brukar komma med ett erbjudande varje vecka som gäller från fredag till söndag kl. 24.00. Den här veckan var det på boken ”Wallflower” av Stephen Chbosky (den svenska versionen, alltså). Den kostar bara 19 kr så jag köpte den.

Wallflower

 

I fredags hittade jag av en slump en ny e-bokssida som har något samröre med PC för alla. Här hittar ni sidan. De hade böcker på både engelska svenska att ladda ner. Jag tog ner följande två:

The Man with Two Left Feet
A Damsel in Distress

 

I fredags kom det en avi med posten som sade att jag hade ett paket att hämta på posten från Samdistribution vilket alltid betyder att det är böcker i paketet. Jag kom inte iväg och hämtade ut det förrän i lördags. I paketet låg det en pocket från Månpocket.

Agaat

Boken var ”Agaat” av Marlene van Nierkerk. Det ska bli kul att läsa. 🙂

Kommentera

