Nytt i bokhyllan v. 7 2013

Även den här veckan har bokhyllorna fyllts på en hel del.

I måndags kom senaste Booked-boken.

The Henhouse

Den engelska titeln till trots så är boken på svenska.

 

I måndags kom även sms:et som sa att min vackra beställning från Bokus fanns att hämta på posten. Det gjorde jag.

Utvandrareposet

 

I tisdags satt jag och förhandsbeställde böcker på bokrean och på Adlibris följde det med en e-bok.

Jag är tyvärr död och kan inte komma till skolan idag

 

I förra veckan satt jag och slösurfade på Tradera och snubblade då över en bok som verkade intressant. Men jag kollade upp den på Amazon och där var den avsevärt mycket billigare dessutom fanns det en fortsättning så jag köpte båda begagnat därifrån. I onsdags dök första delen upp.

Dinosaur Days

 

Natten till torsdag kom det två mejl från Mörkersdottir förlag. Jag hade mejlat dem när de på Facebook lade ut att man skulle göra det om man ville få två av deras böcker gratis som e-böcker. De här två böckerna låg i inkorgen.

Vatten och salt
Att de i tid må väckas

Den första (”Vatten och salt”) är skriven av Sofie Trinh Johansson och den andra (”Att de i tid må väckas”) av Frida Arwen Rosesund.

 

Bokon hade en kampanj under alla hjärtans dag. Man kunde köpa valfri Harlequinbok för halva priset. Jag slog till och köpte fjärde delen i Iron Fey-serien av Julie Kagawa.

Järnriddaren (Iron Fey, #4)

 

I onsdags kom brevbäraren med två intressanta bokpaket. Ett vackert från Novellix.

Det var novellerna ”Mammalia” av Ulrika Kärnborg och ”Fantasy” av Malte Persson.

 

Det andra paketet var ett recensionsex från Forum bokförlag.

New Delhi-Borås

Boken är skriven av Per J. Andersson. Det var en liten, men glad, överraskning att den dök upp. Jag hade frågat Forum om den men inte fått något svar. Men jag har visste inte om jag skulle få den.

 

4 thoughts on “Nytt i bokhyllan v. 7 2013”

Kommentera

