Tematrio – dåligt enligt mig

Den här veckan vill Lyran att man ska ge tre exempel på dålig litteratur och motivera varför.

Här är mina exempel:

1. ”The Nimrod Flip-out” av Etgar Keret.
Det är en slags novellsamling eller en samling av småberättelser i vardagsmiljö. Dum som jag var trodde jag på de blurbar som stod på omslaget om att den skulle vara rolig och så vidare. Det var kanske en av historierna som var lite bra. Men i det stora hela var det en otroligt tråkig läsning och jag gillade den verkligen inte.

2. ”Det som inte växer är döende” av Jesper Weithz.
Utifrån sammanfattningen av boken som förlaget tillhandahöll så verkade den här boken riktigt bra och intressant. Men var bara tråkig med konstiga hopp fram och tillbaka. Det hände nästan ingenting genom boken och det var rena sömnpillret.

3. ”Den store Gatsby” av Scott F. Fitzgerald.
Det här räknas ju so en riktig klassiker enligt många. Men jag förstår inte hur folk orkar med att läsa den. Jag läste ut den enbart för att den står med på min klassikerlista annars hade jag aldrig orkat eller ens försökt ta mig igenom den. Det hände lite saker i den, men jag tyckte att handlingen var så otroligt tråkig bara. Boken lyckades inte alls fånga mitt intresse.

Kommentera

