Om Gud var tonåring

I begynnelsen var Bob

Titel: I begynnelsen var Bob
Författare: Meg Rosoff
Förlag: X Publishing
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Danskt band
Sidantal: 284
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

 

Boken handlar om Bob en kille i sena tonåren som är som killar i 18-, 19-års åldern brukar vara. De tänker på sex och tjejer. Problemet är att Bob även är Gud. Hans ansvarsområde är Tellus, alltså jorden. Till sin hjälp har han mr B, en man som har slitit sitt hår genom årtusendena för att han tycker att Bob hafsade sig igenom skapelsen på sex dagar.

Bob blir kär i 21-åriga Lucy och hela världen håller på att gå under…

 

Mina tankar

Den uppfyllde tyvärr inte mina förhoppningar om en rolig bok. Men den var åtminstone lättsam att läsa. Trots det tycker jag att den var ganska tråkig. Det kändes som att personer i boken var lite för stereotypa på något sätt. Dessutom hade jag gärna velat lära känna mr B bättre. Men det kanske kommer en fortsättning där man får veta hur det går för jorden sen. Vem vet?

Vill man ha något lättläst och inte alltför tungt så kan jag rekommendera den här boken, men ha inte för höga förväntningar på den för då blir ni tyvärr besvikna.

 

Tack för en annorlunda läsning, X Publishing!

Kommentera

