The Curious Case of Benjamin Button

The Curious Case of Benjamin Button

Titel: The Curious Case of Benjamin Button
Författare: F. Scott Fitzgerlad
Förlag: Feedbooks
Format: e-novell
Sidantal: 45
Läst på språk: Engelska (=originalspråket)
Mitt betyg:
Finns att hämta gratis på: Feedbooks, Manybooksläs den online, läs den online. OBS! Dessa texter är på engelska. Vill ni läsa den på svenska får ni nog leta upp den i en nät- eller fysisk bokhandel.

 

Detta är en novell som även blivit långfilm med Brad Pitt i huvudrollen. Jag har inte sett filmen, men jag har nu läst novellen. 🙂

 

Novellen handlar om Benjamin Buttons liv från födsel till död. Men han är inte som vanliga människor. Han föds som 70-åring och dör som spädbarn. Man får följa honom genom livet och hur hans märkliga tillstånd försvårar, underlättar och får honom att leva livet.

 

Mina tankar

Jag tyckte att det här var en mysig novell. Den var lite längre än de flesta andra noveller jag har läst. Men den är otroligt läsvärd. Den visar på hur styrda vi är i samhället av vilken ålder vi uppfattas ha och inte av vår verkliga ålder.

Kort och gott, jag gillade novellen och kan varmt rekommendera den.

Kommentera

