Nytt i bokhyllan v. 9 2013

Den här veckan har bokhyllorna fyllts på rejält eftersom bokrean började och jag hade förhandsbeställt några böcker och dessutom var det otroligt bra priser på flera e-böcker som var intressanta.

 

I måndags kom så den andra boken jag hade beställt via Amazon.

Going to Pot

Boken heter ”Going to Pot” och är skriven av Jill Laurimore. Men jag upptäckte ett problem. Det här är samma bok som den andra jag köpte via Amazon som heter ”Dinosaur Days”. Det är bara att att de döpte om boken när de gav ut den i USA. Det är förbannat irriterande när sådant här händer. Så nu har jag den brittiska utgåvan i storpocket och den amerikanska i inbundet format. Vi får väl se om jag kan hitta på något med den ena av dem. Om du läser det här och skulle vara intresserad av boken så mejla mig (se adressen i spalten till höger) eller skriv en kommentar så kan vi kanske komma överens om något. 🙂

 

Så började bokrean i tisdags. Dito hade lite kul böcker för 1 kr/styck. Jag köpte de här tre:

En spricka i kristallen
Gräspojken
Det känns konstigt att vakna i sin egen säng

 

Utav Adlibris rea på e-böcker inhandlades fyra stycken under tisdagen.

Skjut apelsinen
Tunisian Girl
Brunst-
kalendern
Mossviksfruar – Chansen

 

I torsdags kom det mejl från Dito med ”dagens reaerbjudande”. Det var boken ”Stål” av Silvia Avallone till specialpriset 19 kr. Jag slog till.

Stål

 

I torsdags kom de förhandsbeställda bokreaböckerna från Adlibris.

De från norr kommande leoparderna (Loggbok, #3)
Och en månad går fortare än ett hjärtslag (Loggbok, #4)

 

Dessutom kom det ett recensionsex från Laurella & Wallin förlag.

Metronom – Frankrikes historia till rytmen av Paris metro

Boken är skriven av Lorànt Deutsch och översatt av en gammal kurskompis, Alexandra Dumas. 🙂

 

Så kom jag äntligen iväg och hämtade reabokpaketet från Bokus som innehöll mestadels presenter till andra. men jag lyckades kasta ner en bok till mig också.

Mirakel

Boken är skriven av Reanate Nedregård.

 

Dessutom råkade jag snurra in på ICA Maxis bokrea och såg att man kunde beställa böcker från deras webbshop så jag beställde en som jag digitalt har pillat på några gånger redan.

Karriär & köksbesvär

Boken är skriven av Sophie Kinsella. Jag gillade ”Nya kontakter” och många har skrivit och sagt att den här är bättre så jag vill gärna läsa den.

 

Kommentera

