Bokbloggsjerka 1-4 mars 2013

Den här veckan ställer Annika följande fråga i bokbloggsjerkan:

Vilken genre önskar du att du kunde läsa men som du bara inte kan stå ut med?

Jag skulle nog säga att det i så är poesi (vilket de flesta verkar ha svarat). Jag har läst lite sådant i delkurserna i litteratur i språkkurserna jag har läst på universitetet och högskolan. Men jag brukar ha så fruktansvärt svårt att förstå vad författaren vill säga. I just poesi är det ju oftast inte det som står skrivet som är själva budskapet utan det är allt annat som är underförstått.

 

 

3 thoughts on “Bokbloggsjerka 1-4 mars 2013”

  1. Poesi är verkligen mellan raderna läsning och tolkning. Krävs också massa tid till att läsa/tolka dikter. Tänkte ta med poesi men det blev inte så.

  2. Jag har också lite svårt för poesi. Jag har skrivit ett antal dikter, även om det är ett tag sen nu. Men även om jag skrivit själv, har jag väl egentligen aldrig tyckt om att läsa sånt.

Kommentera

