Februariläsningen

Det är redan mars så det är väl dags att sammanfatta vad som lästes under februari.

Så här såg läsningen ut i bilder:

I begynnelsen var Bob
En orm i trädgården
Isabella
Sona
Tornet i Puijo
Leva sin dröm
Jacob beslutar sig för att älska
Maggan och Rosita gör revolution
The Curious Case of Benjamin Button

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal böcker: 9
Antal sidor: 751
Antal e-böcker: 7
Antal noveller: 7
Antal recensionsex: 8
Antal lästa på svenska: 8
Antal lästa på engelska: 1

 

Bästa boken var svår att välja. Det är hela tre noveller som jag har gett fyror åt. De är ”Isabella”, ”Sona” och ”The Curious Case of Benjamin Button”. Om jag måste utse en till månadens bästa bok så får det bli ”Sona” av Susanne Boll.

 

Sämsta boken var också lite svår att välja. Där var det hela fyra stycken som fick en tvåa: ”Tornet i Puijo”, ”En orm i trädgården”, ”Maggan och Rosita gör revolution” och ”I begynnelsen var Bob”. De är nästan lika dåliga, men jag måste nog välja ”I begynnelsen var Bob” av Meg Rosoff som månadens sämsta bok bara för att de andra tre var noveller så plågan var inte lika lång som med romanen.

 

Kommentaren till februariläsningen måste ju vara att det sidantalsmässigt var en seg månad. Men det kan jag skylla lite på att jag har jobbat en massa och att ”Jacob beslutar sig för att älska” var en mycket ordrik, men bra, bok. Jag hoppas på en bättre läsmånad i mars. 🙂

Kommentera

