Tematrio – Bokrean

 

I den här veckans tematrion vill Lyran att vi ska berätta om tre böcker vi har fyndat på bokrean.

1. Loggböckerna av Bodil Malmsten.
Jag fyllde på med del tre och fyra av Bodil Malmstens loggböcker (”De från norr kommande leoparderna” och ”Och en månad går fortare än ett hjärtslag”). Jag har de de två första men saknade de här så det var ett ypperligt tillfälle att köpa in dem till reapriserna 49 kr respektive 65 kr på Adlibris. Nu ska jag bara hitta tid att läsa dem.

2. 1 kr/styck.
Jag kunde inte hålla fingrarna borta när Dito startade sin rea och hade tre böcker för endast 1 kr/styck. Böckerna var ”En spricka i kristallen”, ”Gräspojken” och ”Det känns konstigt att vakna i sin egen säng”. Den första har jag fingrat på lite tidigare när jag har handlat på nätbokhandlar. ”Gräspojken” har jag hört ska vara bra och den sista följde bara med på grund av det billiga priset.

3. ”Mirakel” av Renate Nedregård.
Även den här har jag fingrat på några gånger tidigare och nu när den bara kostade 19 kr på Bokus slog jag till. Den verkar bra och det hoppas jag att den är. Jag får väl se vad jag tycker när jag får läst den.

 

2 thoughts on “Tematrio – Bokrean”

Kommentera

