Höns och ekonomi

The Henhouse

Titel: The Henhouse – Se till att de inte stjäl dina guldägg
Författare: Ulf Egestrand
Förlag: Axplock
Format: Inbunden
Sidantal: 349
Läst på språk: Svenska
Översättning: Ja, från engelska
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om hur Ulf lär sin granne äggproducenten Tim allt han behöver kunna om ekonomi för att gå till banken och ansöka om ett lån för att utöka sin verksamhet genom att köpa grannen Toms hönsgård.

 

Mina tankar

Jag fick boken av Booked och det sades att den skulle kunna hjälpa en att förstå sig på t.ex. sitt orange kuvert bättre. Jag vet inte om jag håller med om det. Kanske har jag lärt mig något som kan vara nyttigt för privatekonomin, men jag kan inte sätta fingret på det. Jag tycker snarare att det kan vara en bra bok för företagare som siktar på att utöka sin verksamhet och måste skaffa lån. Fokus ligger ju hela tiden på företaget inte på Tim som privatperson.

Så är du företagare och ska expandera genom att ta lån, men känner dig osäker på det ekonomiska språket då är det här boken för dig. 🙂

Kommentera

