Ännu mera eld

Eldmagikernas torn (Den eviga eldens magi, #2)

Titel: Eldmagikernas torn
Författare: Patrik Bergström
Serie: Den eviga eldens magi, #2
Förlag: Lilla Piratförlaget
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 76
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken tar vid tre år efter första boken. Alex och Corinthia har under den tiden varit lärlingar i eldmagikernas torn i Nasheim. I den här boken får de visa vad de har lärt sig och de upptäcker två nya egenskaper de har tack vare sina föräldrar som de inte vet mycket om.

 

Mina tankar

Det här är en riktigt bra bok. Den fångar en direkt och jag vill läsa del tre redan nu, men den kommer inte förrän i april så jag får vänta. Boken är lättläst för en vuxen såklart, men det beror ju på att den riktar sig till 9-12-åringar. Man kan säga att det här är en bra början inför barnens senare läsning av ”Sagan om härskarringen”. 😉

Jag gillar boken och serien och vill följa den tills den tar slut.

 

Tack för en underbar bok, Lilla Piratförlaget!

 

Kommentera

