Ghost World

Ghost World

Titel: Ghost World
Författare: Daniel Clowes
Förlag: Fantagraphics Books
Format: Seriealbum
Sidantal: 80
Läst på språk: Engelska (=originalspråket)
Läsutmaning: 30 böcker innan 30 år, #12
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON, The Book Depository

 
Serien handlar om Enid och Rebecca. Man får följa dem under sommaren mellan high school och college.

 

Mina tankar

Orsakerna till att jag faktiskt tog mig igenom hela var att den här boken är med på listan ”30 böcker innan 30 år”, den var inte längre än 80 sidor och det var en tecknad serie. I annat fall hade jag inte läst klart den för den var jättetråkig. Jag kan inte säga att jag riktigt förstod den heller. Den var mest konstig.

 

2 thoughts on “Ghost World”

  1. Har du sett filmen? Med Thora Birch, Scarlett Johansson och Steve Buscemi. Jag gillade den, kan tänka mig att den gör sig bättre på film 🙂

Kommentera

