Nytt i bokhyllan v. 12 2013

I måndags kom det en avi. När jag hämtade ut paketet i tisdags var det böckerna jag bytte med Nelly på Nellons bokblogg.

wpid-PhotoGrid_1363691415558.png

Det var Philip Pullmans trilogi om ”Den mörka materian”. Böckerna heter ”Guldkompassen”, ”Den skarpa eggen” och ”Bärnstenskikaren”.

 

I tisdags kom min beställning från The Book Depository.

wpid-PhotoGrid_1363691959537.png

Det var del ett och två i trilogin ”Larklight” av Philip Reeve. Del ett heter samma som serien ”Larklight” och del två heter ”Starcross”.

 

I tisdags kom även två noveller från Novellix.

 

wpid-PhotoGrid_1363691724723.png

 

Som jag redan har skrivit tidigare i veckan så slog jag till och köpte ”Magikerna” av Lev Grossman i onsdags när Dito sålde den för 49 kr.

Magikerna (The Magicians, #1)

 

I onsdags kom det ett sms från posten. Jag hämtade ut paket i torsdags. Det var från Adlibris.

wpid-PhotoGrid_1363866558152.png

”Kaninhjärta” av Christin Ljungqvist var en bokreabok och jag köpte den efter att jag fick ”Fågelbarn”, den fristående fortsättningen, av Gilla Böcker förra veckan. Den andra boken är ”Om det var krig i Norden” av Jane Teller. Jag hade egentligen velat läsa den på danska, originalspråket, men den kostade så mycket mer än den svenska utgåvan så jag tog den på svenska. Jag har hört att den ska vara så bra.

One thought on “Nytt i bokhyllan v. 12 2013”

Kommentera

