Dödsängeln

Dödsängeln

Titel: Dödsängeln
Författare: Lars Rambe
Förlag: Hoi förlag
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: e-novell
Sidantal: 15
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokon, Bokus, CDON

 

Sigurd har förlorat sin dotter Dorthe. Han fick se på när hon drunknade. I sin förtvivlan får han tag i en besvärjelsebok på ett antikvariat. Han läser ramsan, blandar sitt blod med fiskblod och går och lägger sig i sin båt…

 

Mina tankar

Det står att den klassas som skräck, men jag vet inte. Så rädd blev jag inte av att läsa den. Jag tror dock att jag är härdad efter att ha sett och läst en hel del om vampyrer, monster och demoner med flera.

Jag tyckte ändå att den här novellen var ganska bra. Skräckkänslan låg ju ändå i bakgrunden hela tiden. Den är välskriven och mystiken byggs på hela tiden.

Jag kan varmt rekommendera den. Men gillar man inte slem och likstank är det kanske inte en novell man ska läsa.

 

Tack för en bra novell, Hoi förlag!

Kommentera

