Husdjur är inte tillåtna på Pärlan

Husdjur är inte tillåtna på Pärlan

Titel: Husdjur är inte tillåtna på Pärlan
Författare: Caroline L. Jensen
Förlag: Hoi förlag
Recensionsex: Ja, från förlaget.
Format: e-novell
Sidantal: 28
Läst på språk: Svenska (=originalspråket)
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokon, Bokus, CDON
Novellen handlar om Gustaf som precis har flyttat in på ålderdomshemmet Pärlan. En dag när sonen Truls är på besök tycker han sig se en orangefärgad  katt i vänsterögonvrå. Men ingen annan verkar se den. Efter några dagar blir ögat infekterat och sår börjar dyka upp från ingenstans runt ögat. Han hör även att katten spinner. Men ingen annan verkar se den här katten.

 

Mina tankar

Det gäller att inte vara känslig när man läser den här novellen. Mot slutet höll jag nästan på att spy när jag läste vad Gustaf tog sig till. Det lät så hemskt. Trots det är det en riktigt bra novell. Upplägget av den här novellen påminner lite om den förra som jag läste av Caroline, ”Bortom Brahms”.

Om ni inte förstod det så är den här novellen en riktig skräckis som sakta byggs upp för att nå sin kulmen i slutet.

Jag kan varmt rekommendera den, men med varning för känsliga personer att det blir ganska köttigt mot slutet.

 

Tack för en jättebra novell, Hoi förlag!

Kommentera

