Bokblogg blir lite resblogg

Den här bloggen handlar ju mest om böcker men även lite om mitt liv i allmänhet. Från och med idag och några veckor framåt kommer det vara lite mer fokus på mitt liv för nu har vi påbörjat vår resa till Thailand och där tänkte vi njuta av livet. Det kommer att bli en del bloggande, men då blir det mest om vad vi hittar på under vår resa. Jag har dock några tidsinställda inlägg som handlar om böcker som kommer att dyka upp under tiden. Dessutom kommer jag, om tid ges, titta in på Lyrans tematrion och Annikas bokbloggsjerka för att se om jag kan hoppa på dem.

 

Nu till det allra viktigaste. Jag har länge funderat över vilka böcker jag ska ta med och till slut bestämde jag mig för tre stycken. ”I niqab på Stureplan”, ”Mannen från Albanien” och ”Agaat” (alla tre är recensionsex från Månpocket). Sist vi var iväg läste jag knappt en halv bok ens. Men jag tror att det kan bli lite annorlunda den här gången då vi inte har riktigt lika mycket att titta på. ”Agaat” ligger på 712 sidor så det är ju en tegelsten, men de andra två ligger på runt 300 sidor. Tills idag tyckte jag att de nog skulle räcka. Men för säkerhets skull har jag nu kastat med ”Metronom – Frankrikes historia till rytmen av Paris metro” (recensionsex från Laurella & Wallin förlag). Nu tror jag att jag har läslektyr så att det räcker och blir över. Skulle jag mot förmodan läsa klart allt och ändå vilja läsa mer så har de ju, som tur är, böcker på engelska att sälja i bokhandlarna i Thailand. 🙂

 

 

2 thoughts on “Bokblogg blir lite resblogg”

Kommentera

