Hua Hin 14/4-16/4

Även om vi redan är hemma nu så tänkte jag skriva och berätta om vår tid i Thailand från där jag slutade sist, efter Songkran. Jag har tyvärr inte orkat blogga så flitigt som förra gången.

 

På söndagen efter Songkran (14/4) begav vi oss till stranden efter frukost och badade lite. Men det blåste något så fruktansvärt. Det var en hel del vågor och det var otroligt strömt så man kunde inte gå ut så långt. Men badat fick vi gjort. 🙂

På stranden gick det som på vilken vanlig turistort strandförsäljare som sålde allt möjligt. En av dem var en yngre tjej (tror vi). Hon sålde små borstar som man kan sopa bort sanden med. Jag frågade vad den kostade och hon sade 200 baht (dela med fyra). Det lät väldigt dyrt så jag sade att vi inte ville ha någon. Då sänkte hon priset till 50 baht. Med den prissänkningen kunde jag inte göra annat än att slå till. Så här såg den ut.

Dammvippa

Jag kom på att vi kan ha den ute i hallen för att sopa bort det värsta gruset här hemma.

 

På måndagen satte vi oss på ett mysigt ställe som hette ”Antique Shop”. Patrik pluggade och jag läste ”Metronom”. Jag drack olika citronisteer. De var jättegoda.

Strawberry Lemon Tea och ”Metronom”

På fiket kunde man hitta flera Mao-statyer.

Mao igen
Mao en tredje gång

 

 

Här är lite andra bilder inifrån fiket och strax utanför:

Det mysiga fiket i Hua Hin

 

Måndagskvällens desserter såg ut så här:

Glass från Swensen’s
Sojamjölk med chockladsmak

Jag tror att ni enkelt kan gissa vem som åt/drack vad. 😉

 

På tisdagen hamnade vi på Ye Old Buffalo Tavern där Patrik än en gång satt och pluggade, den här gången med datorn och jag fortsatte läsningen av ”Metronom”. Vi drack mycket gott.

Bananchokladshake
Jordgubbsshake eller vattenmelonsshake (vi har dåligt minne)
Ananasshake och läsning

 

På tisdagskvällen köpte vi en mycket konstig frukt. Den var jättesur och hade en kärna i mitten. Det var ingen höjdare.

Extremt sur frukt med konstig kärna i mitten

 

Fram tills nu hade vi förutom det som nämnts tidigare (även i tidigare inlägg) handlat det här:

Patriks köp
Mitt köp
Den med penna är Patrik och den andra är min

Jag tänkte använda min anteckningsbok som läsdagbok där jag antecknar under tiden som jag läser en bok. Jag har nämligen märkt att man inte minns saker och ting så bra som man tror.

 

 

Kommentera

