Nytt i bokhyllan (igen) och sista dagen i Hua Hin

I förra inlägget missade jag  att nämna att jag på torsdagskvällen var inne på Asia Books för att se om jag kunde hitta ”The Night Circus” av Erin Morgenstern. Men det gjorde jag inte. Jag kom dock därifrån med en påse i handen.

Thailand 2013

 

 

Jag råkade köpa en annan bok som faktiskt står med klassikerlistan.

Charlotte’s Web

Boken heter ”Charlotte’s Web” och är skriven av E. B. White. Det är en bok för de yngre läsarna.

 

Under fredagen funderade vi först på att gå till stranden men det slutade med att vi bestämde oss för att gå till Antique Shop och läsa respektive plugga.

Tyvärr var stället stängt när vi kom dit så vi släntrade in på Ye Old Buffalo Tavern istället. Jag drack bland annat en bananchokladshake och läste en ganska nyinköpt bok eftersom ”Metronom” var utläst. Boken heter ”The Silver Spoon of Solomon Snow” och är skriven av Kaye Umansky.

Lässtund

 

På eftermiddagen gick vi till Market Village och prickade in Happy Hour. 😉

Happy Hour på Hua Hin Vineyards ställe på Market Village

 

På kvällen packade för vi skulle åka tillbaka till Bangkok på lördagsförmiddagen.

Kommentera

