Bokbloggsjerka 26-29 april 2013

 

Det var några veckor sen sist. Men nu hänger jag på bokbloggsjerkan igen. Den här veckan ställer Annika följande fråga:

Hur viktiga är böckernas förord egentligen? Läser du dem eller skippar du dem helt och hållet?

Det är först nu på senare tid som jag har börjat förstå att böckers förord kan vara intressanta att läsa. Men det är inte alltid jag gör det. Det beror helt och hållet på vad det är för bok. Ibland kan det ju nästan vara svårt att hänga med i boken om man inte läser förorden men oftast är de ju bara en kommentar till själva boken och känns inte så viktiga.

 

2 thoughts on “Bokbloggsjerka 26-29 april 2013”

  1. Jag har alltid läst dem. Tidigare läste jag dem innan jag fortsatte med boken, men numer läser jag dem efteråt. Jag vill inte veta vad som händer eller ha några som helst analyser innan jag ens vet vad boken handlar om.

  2. Jag är en dålig förordsläsare, men efter veckans jerka har jag lovat mig själv bot och bättring. Skriver hellre förord än läser :).

Kommentera

