Nytt i bokhyllan v. 17 2013

I tisdags, på själva världsbokdagen, kom det ett recensionsex från Ponto Pocket.

Rör mig inte! (Shatter me, #1)

Det var boken ”Rör mig inte!” av Tahereh Mafi.

 

I torsdags kom det också recensionsex.

Boken heter ”Vi är inte sådana som i slutet får varandra” och är skriven av Katarina Sandberg.

 

I torsdags var jag och fikade hos mamma. De hade rensat i sin bokhylla och skulle kassera en del böcker. (En av mina hade hamnat i den högen.) Men jag fick chansen att titta igenom den och de här plockade jag med mig hem för att läsa någon gång i framtiden.

Det blev (omedvetet) ett färgkoordinerat val: två svarta och två vita böcker. 😉

Böckerna var ”Alster – en stunds texter” av Claes Eriksson, ”En blomma i Afrikas öken” av Waris Dirie, ”Mannen som dog som en lax” av Mikael Niemi och ”Grisjakten” av P. C. Jersild.

Kommentera

