Dinosaurierna kommer

Dinosaurierna kommer (Den magiska trädkojan, #1)

Titel: Dinosaurierna kommer
Författare: Mary Pope Osborne
Serie: Den magiska trädkojan, #1
Förlag: B. Wahlströms
Recensionsex: Ja, från förlaget
Format: Inbunden
Sidantal: 67
Läst på språk: Svenska
Originalspråk: Engelska
Originaltitel: The Magic Tree House #1 – Dinosaurs Before Dark
Översättare: Manieri Communications
Mitt betyg: 
Finns att köpa på: Adlibris, Bokia, Bokus, CDON

 

Boken handlar om Viktor, 8 år, och Hanna, 7 år. De är syskon. På vägen hem från skolan springer Hanna in i skogen och hittar en trädkoja i en stor ek. De klättrar upp och hittar en massa böcker och Viktor som älskar böcker. Han börjar bläddra i en bok om dinosaurier och råkar säga högt att han önskar att han kunde få se en Pteranodon i verkligheten. Helt plötsligt börjar det blåsa kraftigt och trädkojan börjar skaka. De ser en Pteranodon utanför fönstret och äventyret kan börja …

 

Mina tankar

För att vara en bok för barn mellan 6 och 9 år är den riktigt bra. Vanligtvis brukar jag tycka att sådana böcker är lite barnsliga, men när jag läser den här tänker jag inte alls så. Istället dras man med i berättelsen. Det är en spännande berättelse även för vuxna.

 

Har ni barn i åldern 6-9 år så är det här verkligen boken för dem. De kan läsa själva och ni kan sitta med och lyssna. Den är klart läsvärd. Jag kan varmt rekommendera den!

 

Jag ska strax kasta mig över del två i serien för den finns redan här hemma. 🙂

 

Tack för en bra bok, B. Wahlströms!

Kommentera

