Sammanfattning av aprilläsningen

Trots att vi var ute och reste större delen av april så fick jag läst en del ändå. 🙂

 

Här är aprilläsningen i bilder:

Metronom – Frankrikes historia till rytmen av Paris metro
The Silver Spoon of Solomon Snow
Dvärgarnas stad (Den eviga eldens magi, #3)
The Strange Case of Dr. Jekyll och Mr. Hyde
Vi måste börja med orden
Dinosaurierna kommer (Den magiska trädkojan, #1)

 

Så här såg läsningen ut i siffror:

Antal böcker: 6
Antal sidor: 985
Antal e-böcker: 1
Antal recensionsex: 4
Antal lästa på svenska: 4
Antal lästa på engelska: 2
Lyrans klassikerutmaning: 1
The Chaos Challenge: 6

 

Månadens bästa bok är otroligt svår att välja. Det står mellan fyra stycken som har fått en fyra i betyg. Men jag måste nog välja ”Vi måste börja med orden” av Kristian Johannesson för den var väldigt bra och hade en annorlunda berättarteknik.

 

Månadens sämsta bok får nog bli ”The Silver Spoon of Solomon Snow” av Kaye Umansky. Utifrån baksidetexten så trodde jag att den skulle vara så otroligt mycket bättre än vad den var.

 

Jag hoppas på att få läst lite mer nu när jag är hemma igen. Det är ju på vardagarna främst till frukost och lunch som jag får läst som mest, konstigt nog.

Kommentera

